AZIZAH BINTI BERDAN. Dikuasakan oleh Blogger.
RSS

Lembaran Kerja


Tulis lima nilai murni yang kamu peroleh daripada petikan di bawah.

Nadia              :  Hai, Asima. Bagaimanakah keadaan awak ?
Asima              :  Hai, Nadia. Saya sihat sahaja. Sekarang di Jepun mengalami musim dingin.
                           Cuaca sangat sejuk, tetapi saya bersyukur kerana ini semua adalah anugerah.
Nadia              :  Memang benar kata kamu Asima. Perubahan cuaca yang kamu alami tidak
                           dapat dialami di negara kita. Kini, di Malaysia mengalami musim hujan yang
                           telah berlarutan selama sebulan.
Asima              :  Bagaimana kamu hendak melakukan aktiviti seharian? Tidak terganggukah
                           bekalan makanan kamu ?
Nadia              :  Semua aktiviti harian saya telah berubah, namun saya masih pergi ke sekolah
                           kerana takut ketinggalan dalam pelajaran. Bekalan makanan telah disediakan
                           lebih awal oleh ibu bapa saya.
Asima              :  Baguslah kalau begitu. Seronok saya berbual dengan awak kerana saya dapat
                           menambah ilmu pengetahuan saya.
Nadia              :  Saya juga seronok berbual dengan kamu. Terima kasih sudi menjadi sahabat
                           saya.
Asima              :  Sama-sama.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Catat Ulasan